Friday, December 17, 2010

berhemah di jalan raya..


kejadian berlaku kira2 pkol 8.50 pagi waktu tmpatan,
mase 2 mcm biasa aku p keje nek tenggiling itam kesayangan ku.

lpas je lalu pasar besar meru,
aku nmpak ade sorang nek lc putih dok mencucuh angin kat blakang,
bpe saat lpas 2 dia pon potong aku..
aku rilek je la kan,
biase la kalo org bru blek pasar..
dgn barang penuh dlm bakul pon nk full throttle.
org bawak gas masak pon bole mencilok..

smpai 1 trafik light,
aku dok usha org yg potong aku td..
skali,
MAKCIK POMPOAN?????
OMG.!
1st time aku jumpe macek bawak laju cenggitu ngan barang penuh dlm bakul.
siap dipeluknye lg..
x silap aku,
mase dia potong aku meter tenggiling itamku menunjukkan 100km/j.
tergelak aku pkir pasal 2..
aku dipotong oleh macek yg bru blek dr pasar,
dengan muatan berlebihan???
haha

kesimpulannya,
sume org bole bawak laju..
cume nk keh tanak jek..
mcm skang neh,
aku kalo berhemah bwk moto,
mmg btol2 berhemah..
kalo tgh gler,
celah treler pon aku menyelit..

1 lg cter..
ari neh ade sorang budak pompoan india dtg kdai..
pertama kali dtg,
tade bli pape..
2 kali dtg,
pon x bli pape..
ape yg dia crik pon aku tatau..
kali ke 3,
dia bli kertas a4 warna pink sekeping ngan pengasah pensel.
kali ke 4,
dia bli kertas a4 pink sekeping lg skali.
kali ke 5,
dia bli reben 2..
kali yg keenam..
dia dtg fotostat sekeping kertas..

kesimpulannya..
aku x berapa memahami perasaan budak 2,
smpai aku tergelak bile dia dtg kedai aku buat kali ke 3 dan seterusnya..
haha

td aku bru belek modem yg tm bg.
agk menyedihkan la,
sbb pin dsl dia ade 2 jek..
zaman firaun punye modem keh..
skang sume da pkai 4 pin la..
mcm mane nk support kalo 2 pin jek..
nnt aku tkar ar ngan modem belkin aku..
mantap sket..

yg kat ats 2,
adalah imej terbaru aku..
semak samun di atas kepala abes ditebas..
tggal rumput carpet jek..
nk maen bola bolela..

3 comments:

frhh said...

aku nk jd mcm makcek tuh la. cool gile!

budak pompuan india tuh sbnrnye nk balut pengasah pensel tuh dgn kertas warna a4 pink tuh pastu taruk reben kat ats. jadilah hadiah.ta-daa

kesimpulannye rambut sgt kemas. good!

Arip said...

tukar modem tak ajak aku.

nani :) said...

hahaha jangan di sangka, makcik skang dah maju weii

budak tu nak usha kau kot, tu saje datang berkali2 hehe ops

:D