Thursday, February 18, 2010

semggu berlalu. . .


aku engat lg saat itu,
saat yg merubah idup ku..
saat aku terbaring di susur kuar tol nilai,
mengerang kesakitan sambil melihat tulang berwarna putih terkeluar dr landasannya di lukaku..
darah yg kluar bak air dr kakiku yg bocor,
dan jariku yg hampir putus..
slaen pergelangan tgn kiriku yg senget,
akibat hentakan di divider batu..
tenaga aku smakin hilang menahan kesakitan menggu ambulan yg amek masa sejam utk smpai,
salah aku jgk,
sbb ta mkn sjak dr mlm sblom kejadian..
detik yg aku takan lupa,
bila smpai d hospital seremban..
selama 19 taun aku idop,
kesakitan yg paling saket pena aku rasa..
wad kecemasan 2 mcm bilik aku bila aku menjerit kesakitan,
saat para doktor mencuci kaki aku yg 'bocor' dan dilimpahi darah..
1 ketika,
aku ta tahan,
aku minx nurse sesuatu utk digeget..
dan akhirnya,
cadar katil aku baring 2 tlah menjd mangsa gegetan aku..
setelah beberapa minit,
aku da tade tenaga..
aku baring lemah,
tidak mampu berbuat ape2..
membiarkan doktor mengexplore kaki dan tgn kiriku..
dan aku telah di bawa msok ke wad setelah diberikan rawatan..
darah pd lukaku tidak berhenti kuar,
sehinggalah namaku dipnggil utk operation.
1000 - 0200
jumaat mlm sabtu,
operation telah dijalankan..
dlm keadaan aku sedar,
dan mendengar segala mcm bunyi..
dr penyedut darah,
sehinggalah ke gerudi yg memsokkan skru di lutut aku..
aku telah merasa kesaketan saat bius dicucuk ke dlm bdnku,
dan selama aku kat hospital,
da ta terkira bpe kali jarum suntikan 2 terbenam dlm bdn aku.
da lali,
aslkan saket aku ilang..
skang,
2 skru sepanjang 2 inci da terbenam dlm lutut aku,
jari aku telah dijahit dan senget sedikit..
ape punye dok la,
ta reti menjahit btol..
tatau bpe lame aku akn menjalani fisioterapi nnt..
maseh terengat abg aku menanges..
sudala,
bkn sala kau,
aku yg nk dtg..
lgpon benda da jd..
terengat jgk tangisan mak aku kat spital,
bile aku da ta bole nk menanges lg..
aku akn rindu BJR aku..
aku tatau aku akn fobia smpai bile..

*sori sbb mempunyai sedikit unsur 18PL.

20 comments:

cik-terompah said...

trajik,,,,

Unknown said...

tragik la kak pah oi..

fiqOo said...

serta merta aku terasa ngilu.
semoga cepat sembuh!

frhh said...

bile nk strt fisioterapi?

Unknown said...

rilekla fiqoo..

Unknown said...

lpas bukak jahit ngan simen la..

wunny said...

hey..
kesian.........
:(

Unknown said...

kesian aje???

nanibunny said...

semoga cepat sembuh kawan :)

Unknown said...

ye nani..
mekasey..

Anonymous said...

mremang bulu roma aku dohh!
huhu..
hurm..
aku sgt3 simpati ngn kaw ni

wunny said...

oke oke
semoge cepat sembuh.
insyaAllah.
:)

Unknown said...

meremang,
mcm tgok cter antu..

Unknown said...

thank kayu wunny..

azalia hjsalleh said...

perghhhhh !
perasaan yg sukar untuk diluahkan
diri kamu yg menanggungnya
pasti lg sukar
apapun , moge kamu sembuh sepenuhnya

tu adalah patah tulang terbuka
dimana tulangnya terkeluar & nampak
perghh , boleh aplikasi apa yg diajar dlm course orthopedic nie

treament ot x de ke?

azalia hjsalleh said...

perghhhhh !
perasaan yg sukar untuk diluahkan
diri kamu yg menanggungnya
pasti lg sukar
apapun , moge kamu sembuh sepenuhnya

tu adalah patah tulang terbuka
dimana tulangnya terkeluar & nampak
perghh , boleh aplikasi apa yg diajar dlm course orthopedic nie

treament ot x de ke?

fady:) said...

sakit.
semoga cepat sembuh.=]

Unknown said...

open fracture,
btol x lya???

NN said...

hm..cara ko menggambarkan kesakitan ko nie..agak dramatik n tersentuh pule hatiku mendengarnye...
simpati..segera sembuh k hazim

Unknown said...

cayok la nina..