Thursday, January 29, 2009

tak nak..!!


ingat lg ungkapan nie???

sbnrnye nie ar slogan bg kempen x nak merokok yg dilancarkan kerajaan pada suatu masa dahulu..

haha

tp,

berkesan ke????

aku tgk rmai lg pon yg merokak,

ramai jgk yg gigi rongak..

plek bin ajaib ar,

walopon org tau merokak nie mendangerouskan kesihatan,

tp ttp nk mkn asap 2 jgk..

ksian btol jin,

sluar dia manusia pkai,

mknn dia pon manusia mkn..

sdap ke asap nie???

mcm2 perasa rokok aku tgk..

drpd mint,

menthol,

seteroberi..

ntah apebenda lg ar..

perisa mee goreng je x kuar lg.

aku plek ngan kengkwn aku yg merokak nie,

sdap ke mkn asap????

kalo bleh kunyah mcm chewing gum 2 x pe..

buang duet je beli,

bkn kenyang pon..

bek duet 2 buat bli slupree kat 7 sebelas..

sdap ar jgk,

x pon sedekah kat org palestin,

dpt ar diorang mkn ketupat segera..

nseb bek aku x tergolong dgn sepupu sepapat jin nie,

kalo x,

x smpat kawen,

dh mati kene kanser aku agaknye..

aku x eran ar ngan rokok nie,

walopon kenkadang kengkwn aku byk kali ajk isap rokok,

tp x de nafsunye aku..

mule2 try,

test,

rase,

dh ketagih,

jd penagih rokok..

sbb 2 ar aku x brape suke lepak ngan bebdk baye aku,

biar ar org kate ank mak ke,

ank abah ke..

mmg ar,

xkan ank makcik aku..

drpd aku merayau x tentu hala,

bek aku dok umah bace komik..

dan kpd org yg merokak 2,

udah2 le..

pandu perlahan,

jiwa selamat..

pkailah topi keledar,

ingat org yg tersyg..

ape aku mencarut nie???

1 comment:

s.h.s said...

xnk merokok!
xske merokok!